Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

the end of a long journey but the beginning

Av Alex - 26 oktober 2013 11:33

Ledsen, deprimerad, ångest, rastlöshet, humörsvängningar, panikkänsla, allt detta och mer är vad jag har nästan varje dag, jag har något som heter ADD. ADD är som ADHD Fast utan Hyperaktivitet dvs mer drömmande utan någon yttre aggresivitet.

ADD = ADHD utan H!
Jag fick reda på att jag har detta gör ca 1 år sedan och för några veckor sedan fick jag väll det mer bekräftat.
Min känslor nät jag fick reda på detta va att jag blev glad men samtidigt väldigt arg, för denna under sökning börja för 11-12 år sedan när jag började visa tecken på ADD men det hände aldrig något skolan sket i mig sedan bytte jag skola och dom märkte okså att jag hade svårigheter men det va samma där ingen hjälp. Så när jag börja på gymnasiet ville dom börja med utredningen igen fast det va när jag gick andra året.
Jag som redan hade gett upp hoppet på skolan vart väldigt förvånad att efter 2 veckor så skulle jag iväg till en doktorn. Och efter några månader med utredning så fick jag det nu berättat och bevisat för mig att jag har ADD. Jag vart så arg för i 12 år har jag fått höra att jag är dum i huvudet att jag inte fattar något att jag är trög och efterbliven.en idiot Jag har fått skäll för att jag inte verkar vara uppmärksam eller att jag inte lyssnar och att jag bara gör fel. Allt detta har jag hört från både vänner, föräldrar, fröknar och andra. I 12 ÅR. Har jag fått höra det och jag börja tro dom och att dom hade rätt. Ni kan då nog fatta hur dåligt självförtroende man hade då. I 12 av att vara utstöt och att tro att man inte fattar något är nu slut.
Jag är inte dum i huvudet, nästan hela min skolgång skulle jag kunnat fått hjälp om bara min kommun hade tagit ut tummen ur röven och gjort något. Antar att mitt liv hade kunnat set anurlunda ut.
Samtidigt så vart jag glad för att detta har stärkt mitt självförtroende jag behöver inte längre och tro att jag är värdelös och att jag inte fattar något. Detta jag har förklarar allt varför jag har varit som jag är.
Jag har nu fått medicin för att hjälpa mig med olika saker, det jobbiga är att den har såååååå många bieffekter och biverkningar så som det jag skrev överst. Fast det kommer gå över om ett tag, det som är jobbigt är att ja kan inte styra över mina känslor ena stunden kan jag vara den gladaste personen någonsin och bara på någon sekund kan jag bara sitta och gråta eller få raseriutbrott.
Har försökt förklara för mina närmaste men jag tror inte att dom helt hundra förstår vad det är eller vad som händer. Men det är bara att stå ut med detta. Jag har det ändå ganska bra just nu jag har en familj som jag älskar och en flickvän som alltid har varit där för mig och stöttat mig så gott hon kan, jag har mina som jag bryr mig om. Jag är glad att jag har dom vid min sida.
Jag är Alexander och jag har ADD och detta är mitt nya liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex - 8 juni 2014 20:47

Mitt huvud är inte riktigt som de ska vara nu och det har det inte varit på flera veckor. har fått ny medicin för min koncentration men med ny medicin innebär nya sidoeffekter. några av dom är att man inte har någon hunger eller aptit, jag brukade ...

Av Alex - 19 mars 2014 11:27

Ja jag har nog förändrats ganska mycket dom senaste åren. Vissa saker är bra och vissa inte så bra. Jag har blivit mer självsäker i mig själv och vågar säga till när jag tycker något är fel eller att jag tycker anurlunda. Något negativt är att jag ha...

Av Alex - 28 december 2013 12:29

Tror jag nått min gräns med saker jag orkar. Ligger i soffan och bara gråter och mår dåligt. Jag är nog ganska orolig och stressad märker det för jag blir sjuk när jag är det. Trodde man skulle kunna få vila upp sig på lovet men det verkar inte v...

Av Alex - 4 december 2013 10:55

Julen är nog ett utav det värsta jag vet. Firar inte det längre som alla andra kanske gör, som liten va jag splittrad mellan 3 familjer, mammas, pappas och hans frus familj. Mammas familj vill inte veta av oss så vi firar inte med dom. Så julen med m...

Av Alex - 22 november 2013 10:21


Funderar på varför jag inte minns mycket om min barndom, undrar jag bara glömt det eller om jag blockerar ut minnena eller att jag inte vill minnas. Har väldigt länge varit kluven mellan 2 familjer eller mer rättare sagt 3 personer min mamma, pappa ...

Presentation


Wazzup my dudes

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards