Alla inlägg under december 2013

Av Alex - 28 december 2013 12:29

Tror jag nått min gräns med saker jag orkar. Ligger i soffan och bara gråter och mår dåligt.

Jag är nog ganska orolig och stressad märker det för jag blir sjuk när jag är det. Trodde man skulle kunna få vila upp sig på lovet men det verkar inte vara så just nu för mig.
Känns som man blivit slagen i magen och har svårt att andas.
Just nu vill jag bara vila.

Av Alex - 4 december 2013 10:55

Julen är nog ett utav det värsta jag vet. Firar inte det längre som alla andra kanske gör, som liten va jag splittrad mellan 3 familjer, mammas, pappas och hans frus familj. Mammas familj vill inte veta av oss så vi firar inte med dom. Så julen med mamma brukade det bara vara hon, jag något syskon och mammas pojkvän.
Brukade fira hos farmor och farfar med pappa och mina syskon. Men det blev ofta bråk om saker och ting.
Orettvisor mest, jag va äldst av syskonen och jag va farmors första barnbarn så jag gick nog lite mer uppmärksamhet än vad dom andra fick. Det gjorde pappas fru arg så jag fick inte följa med dom upp till farmor och farfar nästa gång. Ledsen va jag så klart för jsg blev lämnad kvar utan att någon sa något eller nånting.
Det va jobbigt när farmor ringde ner efter jul och fråga varför jag inte hade följt med, visste inte vad jag skulle säga" ne men min låsasmamma vill inte att jag skulle så dom lämna kvar mig" jag ljög såklart för dom och sa att jag va sjuk. Dom andra åren firade vi med pappas frus familj. Hatade det och att vara där för jag hade ingen ingen familj ingen bryde sig eller märkte att jag va där inte ens min pappa det va nog då jag märkte tydligare att jag blev ignorerad av familjen.
Började få ångest över att julen närma sig. Pappa och dom åkte upp till farmor och farfar igen utan mig en gång men denna gången va jag beredd jag hade ringt och sagt att jag ville fira jul med farmor och farfar och det fick ja för dom så jag åkte upp några dagar innan och va där under julen. När dom andra kom så blev dom väll förvånade och antagligen lite arg iallafall frun. Blev mer bråk bara men jag fick alltid fira hos farmor och farfar.
Jag sluta fira jul hos pappa och jag flytta hem till mamma fast den historian har jag redan berättat.
Så nu förtiden så firar jag inte jul på samma sätt som ni andra kanske gör.
Jag gillar inte julen den får mig att må dåligt och jag minns bara dåliga saker.

Presentation


Wazzup my dudes

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards